Den Haag - Veste Services richt zich met name op het leven, het onderhoud en beheer in, rond en van gebouwen. In 2023 ben ik, Niel Valkenburg, mijn bedrijf 'Veste Services' gestart. Het idee bestond al langer, het 'klussenwerk' deed ik ook altijd al erbij, maar vooral de wens om een eigen bedrijf te starten, bestaat al jaren. Met mijn bedrijf voer ik klussen en projecten uit, voor bedrijven en particulieren.
Na mijn opleiding HBO Facility Management, ben ik ruim 18 jaar werkzaam geweest in diverse hoedanigheden (staf-/beleidsmedewerker, teamleider, projecten of coördinerend) voor met name meerdere soorten zorginstellingen. Van ziekenhuis, ouderenzorg en een GGZ instelling tot adviesbureau. Vooral rondom het thema Facility Management, vastgoed beheer en onderhoud en vaak ook ICT gerelateerd. En vanaf heden dus te boeken voor diverse klussen.
En daarbij kan ik het nooit laten om te klussen. Niets leukers vaak dan gewoon zelf iets te maken. Als jochie al de magie als je in opa's klusschuurtje alles mag uitproberen en uit elkaar mag halen en weer in elkaar mag proberen te krijgen. En die kriebel is altijd gebleven en later nog wel wat verder uit de hand gelopen. En als je dan positieve en leuke reacties krijgt iedere keer als je voor anderen klussen uitvoert, dan wil je dat blijven doen en ga je daar steeds verder in, als Veste Services dus. Want naast het ondersteunen van bedrijven en instellingen in hun facilitaire vraagstukken, biedt Veste Services ook klusservice aan in de vorm van een huismeesterdienst.
Een bijzondere combinatie dus mijn bedrijf. Maar ja, dat past wel bij mij vind ik. Als het bijzonder is en een beetje onconventioneel, wat creativiteit vereist en je weer nieuwe dingen ontdekt, dat vind ik zelf toch wel het leukste. Met een lach en humor, net het besef dat je veelal werkt aan en iets bijdraagt aan iemands private ruimte, iemands veilige plekje. De ene dag informeer je de Raad van Bestuur over de stand van zaken en de dag erna sta je een laminaatvloer te slopen of een gordijntje op aan het hangen. Of sta je een echtpaar bij en helpt ze aan een verhoogd toilet omdat de omstandigheden of de leeftijd daarom vraagt en dat dan samen met je favoriete loodgieter. Dan is inderdaad geen dag hetzelfde. Iets wat ik in de jaren echt vaak heb teruggehoord, is dat ik als een van de weinigen van 'kantoor' wel begrijp wat er in de dagelijkse uitvoering rond gaat, wat de monteur meemaakt, wat de catering voor de kiezen krijgt en dat je wel met de ervaren vakman of super specialist op inhoud het werk kan afstemmen. En dat is geen gave, daar werk ik aan, constant. Ik doe de uitvoering zelf immers ook. En inmiddels al zo lang dat ik de basis dusdanig beheers dat ik ook als als klussenbedrijf op pad ga. Mijn dienstenpakket bestaat dan ook uit de volgende drie onderdelen;
Onder deze noemer ben ik te boeken voor bv versterking tijdens projecten of voor project support als extra handen of extra stel hersens bij facilitaire projecten. Maar dat mag ook zeker zijn ter versterking van de flexibele schil of tijdelijke vervangingn van een medewerker. Als advies of sparringpartner als er een nieuwe route wordt gezocht of het beleid wat meer aangescherpt mag worden naar de praktijk.
Zijn er in het dagelijks beheer van gebouwen handen tekort of zijn er projecten waarbij bv uw panden bezocht moeten worden, voor een schouwing, eenmalige aanpassing of inventarisatie. Of zijn er vragen in het dagelijks beheer waar graag eens een derde of onafhankelijke persoon naar moet kijken. Dat valt in mijn gebouwbeheerdiesnten pakket, met diverse diensten en vaak natuurlijk maatwerk voor gebouwbeheerders en eigenaren.
De flexibele huismeester van Den Haag. Facilitair is vaak gewoon aan en doorpakken en aanwezig zijn in je gebouwen. Ik vond de term huismeester een mooi passend begrip om het uitvoeren van klussen te duiden. Onder deze noemer kan ik voor u gerust voorzien van het nodige onderhoud, of als tijdelijke toezichthouder of gastheer voor de ontvangst en toezicht op onderhoudspartijen, aannemers of andere gebouwgerelateerde bezoekers.
Maar ook als particulier, bij u thuis, kan een huismeester natuurlijk ingezet worden. Voor de klussen in huis, als opzichter of toezichthouder. Als adviseur of voor reparaties. Kom je er zelf niet uit, of handen tekort zo tijdens je verhuizing. Als huismeester, officieel ben je dan inderdaad een klussenbedrijf, ben ik te boeken. Veel werk kan ik zelf, maar ik voer het ook graag uit samen met of in samenwerking met de vele vakmannen en specialisten die ik in de loop van de jaren heb leren kennen.